بازدید 1431

 رئیس جمهور جدید چک سوگند یاد کرد

ژنرال سابق ناتو ، به عنوان رئیس جمهور جدید چک سوگند یاد کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 10 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، ژنرال سابق ناتو، پیتر پاول به عنوان رئیس جمهور جدید کشور چک سوگند یاد کرد. رئیس جمهور چک در همان ابتدای شروع بکار خود بر اهمیت وحدت کشورهای غربی برای حمایت از اوکراین جنگ زده تاکید کرد.

او در مراسمی که در قلعه پراگ برگزار شد، گفت: «اگر بخواهیم به اوکراین کمک کنیم، صدای واحد اروپای مرکزی مهم خواهد بود.»

رئیس جمهور جدید و ۶۱ ساله چک در ژانویه امسال با شکست نخست وزیر سابق این کشور، آندری بابیس که یک پوپولیست میلیاردر است، در دور دوم رقابت ها به پیروزی رسید و رئیس جمهور جدید چک شد.

پاول جایگزین میلوش، رئیس جمهور سابق و سیاستمدار کهنه‌کار چک می‌شود که آخرین روز دوره پنج ساله‌اش روز چهارشنبه به پایان رسید.

در حالی که نقش رئیس جمهور چک عمدتاً تشریفاتی است، با این حال او رئیس بانک مرکزی و قضات قانون اساسی را انتخاب می کند و به عنوان فرمانده نیروهای مسلح شناخته می شود.

پاول علاوه بر حمایت مستمر از اوکراین، متعهد به تقویت روابط نزدیک با اتحادیه اروپا و ناتو و تقویت روابط با ایالات متحده شده است.

پاول که فارغ التحصیل یک دانشگاه نظامی و یک چترباز معروف است، در جنگ صرب و کرواسی نیز حضور داشته است. او بعدها در سال‌های پس از جنگ به ریاست ستاد کل ارتش چک رسید و همچنین در سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۸ کمیته نظامی ناتو را رهبری کرد.

پاول به عنوان رئیس جمهور جدید چک قرار است برای اولین سفر رسمی به خارج از کشور برای سفر دو روزه در ۱۳ مارس به اسلواکی برنامه ریزی انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست